جالب ترین ها
قدیمی ترین وبلاگ در مورد جالب ترین ها
گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ

زلزله حدود ۹ ريشتري روز جمعه ۱۱ مارس ژاپن علاوه بر تغييرات روي پوسته زمين، باعث كاهش زمان ۲۴ ساعته شبانه‌روز شده است.

ريچارد كراس ژئو فيزيكدان ناسا گفت: آزمايش‌هاي انجام شده روي اين زلزله نشان مي‌دهد كه حدود ۱.۸ ميكرو ثانيه از زمان ۲۴ ساعته روز در زمين كم شده است.

محققان ناسا در حال بررسي تأثيرات اين زلزله عظيم بر روي تغييرات جوي زمين هستند و تا قبل از اين اعلام شده بود كه ۱.۶ ميكرو ثانيه از زمان شبانه روز كم شده، اما ناسا اعلام كرده كه داده‌هاي جديد به دست آمده از گسل مربوطه نشان مي‌دهد كه ۱.۸ ميكرو ثانيه از ۲۴ ساعت كم شده است.

كراس در اين زمينه گفت: زلزله ژاپن روي محور زمين نيز تأثير گذاشته و باعث افزايش سرعت چرخش زمين به دور خود شده و اين امر سبب كاهش ساعات شبانه روز در سياره ما شده است.

هر روز زمين معادل ۲۴ ساعت يا همان ۸۶ هزار و ۴۰۰ ثانيه است.

ديگر اطلاعات به دست آمده نشان مي‌دهد كه جزيره ژاپن حدود ۸ فوت جابه‌جا شده است و همچنين محور زمين نيز بيش از ۱۰ سانتي‌متر جابه‌جا شده است.



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390

کر میکنید بازترین، بی مانع ترین و یکدست ترین جای زمین کجاست؟ در واقع زمینی مسطح و بایر در کشور استرالیا که امروزه پوشیده از نمک است، از هر جای دیگری در دنیا مسطح تر است، درست مانند یک آینه! این آینه نمکی، دریاچه آیری نامیده میشود و اگر در زمین 9582.95 کیلومتر مربعی آن بایستید، تنها یک خط، مرز بین زمین و آسمان را به شما نشان میدهد. در این منطقه مملو از نمک کم تر موجود زنده ای تاب می آورد. اغلب آرامشی بی نظیر همه جا را فرا میگیرد و هیچ اتفاقی در این زمین باز و وسیع نمی افتد.

نشنال جئوگرافیک مجموعه ای از بهترین عکسهای موری فردریکز را منتشر کرده است. فردریکز طی 8 سال گذشته، 16 بار برای عکاسی به این منطقه سفر کرده است. وی عکسهای بی نظیری خلق کرده که میتوانید آنها را در گزارش امروز خبرآنلاین ببینید.


1- باران غافلگیرکننده
در اولین لحظه های سپیده دم، با بارش باران، انعکاس نورها قدری تغییر کرده است. بارش باران در این منطقه نمکین استرالیا بسیار نادر است.

 

 

Click this bar to view the original image of 670x536px.


- رنگ قرمز جادویی
خلبانانی که از روی این منطقه پرواز میکردند، به عکاس گفته بودند که گاهی که منطقه خیلی خشک میشود، زمین به رنگ قرمز در می آید. به گفته عکاس، وی بعدها متوجه شد که رنگ قرمز را گونه ای ارگانیسم که تنها در محیط های بسیار نمکی زندگی میکند، به زمین میدهد.


 

 

Click this bar to view the original image of 670x536px.

رنگ زرد استثنایی
به گفته عکاس، این عکس سپیده دم گرفته شده است. خط سیاه، مرز آسمان و زمین را نشان می دهد. خود عکاس می گوید که تا آن زمان، این رنگ زرد را در این منطقه تجربه نکرده بوده است.

 

Click this bar to view the original image of 670x534px.

در تعقیب ستاره ها
گرفتن این عکس سه ساعت طول کشیده است. می توانید منحنی هایی که دو ستاره درخشان به جا گذاشته اند را ببینید. می بینید که روی سطح آرام و بی مانع این منطقه، هیچ اتفاقی به جز بازتاب مهتاب در این سه ساعت روی نداده است.

Click this bar to view the original image of 670x536px.

 

قاشی طبیعت
در این سرزمین خشک، رسیدن توفان با رعد و گرد و غبار، منظره ای شگفت را به وجود می آورد که می توانید لحظه ای از آن را در این عکس ببینید. عکاس چند عکس را کنار هم گذاشته و این تصویر پاناروما را به وجود آورده است.


 

 






نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390
با اینکه بیشترین تولیدات شرکت BMW وسایل نقلیه موتوری بوده و هست، اما بیش از 60 سال است که این شرکت ، دوچرخههای رده بالا نیز تولید کرده که علاوه بر طراحی زیبا، کیفیت خوب و قیمت بالایی هم دارند.


ستاره سمائی:
تازهترین محصول شرکت BMW وسیلهای است که همه کسانی که صاحب یک دوچرخه کروز، دوچرخه سفری یا دوچرخه کوهستان هستند- یا حداقل آنهایی که جیب پرپولی دارند!- میتوانند از آن لذت ببرند.
به گزارش گیزمک ، این اولین باری است که شرکت BMW برند سری M را برای وسایل نقلیه دو-چرخی گسترش داده؛ با اینکه حرف M اول کلمه Motorsport است اما به موتورها ربطی ندارد؛ بلکه مخصوص دوچرخههای مسابقهای کربنی 2011 انتخاب شده است.

Click this bar to view the original image of 520x300px.

دوچرخه کروز BMW 2011
این دوچرخه برای استفاده روزمره طراحی شده و قابی از جنس آلومینیوم هیدروفرمشده دارد که جوشهای درزها و شکافهایش کاملا صاف و صیقلی شده است. سیمهای ترمز و میله دنده این دوچرخه درونش جاسازی شده تا ظاهر تمیز و زیبایی داشته باشد. این دوچرخه مجهز به دوشاخ جلوی کمکفنردار سانتور مدل NCX-D با قابلیت ارتجاعی 75 میلیمتر، ترمز سگدستی، دنده عوضکن 24- سرعته شیمانو آلیویو و لوله زین اصل BMW است که قابلیت تغییر ارتفاع و زاویه زین را برای راحتی دوچرخهسوار فراهم میکند. این دوچرخه در 4 اندازه: کوچک (41 سانتیمتر)، متوسط (46 سانتیمتر)، بزرگ (51 سانتیمتر) و خیلی بزرگ (55 سانتیمتر) با وزن تقریبی 13.9 کیلوگرم، در رنگهای سفید، سفید-آبی و سبز-مشکی تولید شده است.


Click this bar to view the original image of 520x300px.



دوچرخه سفری BMW 2011
شرکت BMW اعلام کرده که مدل 2011 دوچرخه سفریاش، بهترین گزینه برای تمام افرادی است که به دنبال راحتی بیشتر در کنار طراحی مدرن میگردند. این دوچرخه از قابی آلومینیومی، دوشاخ جلوی کمکفنردار سانتور مدل NCX-D-LO با قابلیت ارتجاعی 75 میلیمتر و قابلیت تغییر زاویه زینش درست مانند دوچرخه کروز است که در بالا به آن اشاره شد. این دوچرخه نیز در همان 4 اندازه ذکر شده دوچرخه کروز اما سنگینتر- حدود 16.9 کیلوگرم- در رنگ شکلاتی روشن با تلالویی طلایی وارد بازار خواهد شد.


Click this bar to view the original image of 520x300px.

دوچرخههای کوهستان کراسکانتری و اندورو BMW 2011
BMW مدعی است که وقتی اواسط دهه 1990/ بین سالهای 1369 و 1378، از مواد سبکتر برای ساخت دوشاخ جلوی موتورهای BMW استفاده کرد و آن را به دوچرخههای کوهستان نصب کرد، باعث افزایش دوشاخ جلو در دوچرخههای کوهستان شده است. پس نباید تعجب کرد که هر دو مدل جدید دوچرخههای کوهستان این شرکت مجهز به کمکفنرهای کاملی هستند.

کمکفنرهای کراس کانتری از نوع دوشاخ جلوی فنر هوایی مدل فاکس 32FRL با قابلیت ارتجاعی صد میلیمتر و کمکفنر مدل فاکس فلوت RP2 BV با قابلیت ارتجاعی صد میلیمتر هستند. در ضمن، دوچرخه اندورو، به کمکفنر 4 میلهای با دوشاخ فنر هوایی مدل فاکس تالاس 32 RL با قابلیت ارتجاعی 140 میلیمتر و کمکفنر مدل فاکس RP2 BV با قابلیت ارتجاعی 145 میلیمتر مجهز شده است.
قاب هر دوی این دوچرخهها، آلومینیومی است و دارای قطعات شیمانو دئور XT، صفحه ترمز فول هیدرولیک و قابلیت پیشرفته تغییر زاویه زین دوچرخه است تا دوچرخهسوار در بهترین حالت قرار گرفته و بیشترین بازده انرژی را داشته باشد. کراسکانتری در رنگهای سفید مرواریدی با دسته اهرمهای آبی و اندازههای متوسط (47 سانتیمتر)، بزرگ (52 سانتیمتر) و خیلی بزرگ (55 سانتیمتر) با وزن 12.9 کیلوگرم تولید شده و اندورو در رنگ سفید/ سبز متالیک در اندازههای متوسط (45 سانتیمتر) و بزرگ (50 سانتیمتر) با وزن 14.8 کیلوگرم روانه بازار خواهد شد.

Click this bar to view the original image of 520x300px.

دوچرخه مسابقهای کربنی سری M BMW
قاب کربنی این دوچرخه تنها 7.4 کیلوگرم وزن دارد و به گفته BMW، دوچرخه مسابقهای کربنی سری M نیز بر اساس همان فلسفه طراحی دو-چرخهای سبکوزن سری M این شرکت ساخته شده است. این قاب کربنی نه تنها سبک که محکم و سفت نیز هست، شدت ضربات را میگیرد و در مقابل خوردگی نیز مقاوم است. دور این قاب رنگآمیزی شده و ظاهری همانند کربن انتراسیت (زغالسنگ خشک و خالص) به آن داده است. دستههای فرمان و زین این دوچرخه نیز به رنگ قرمزی است که مخصوص سری M شرکت BMW است. دیگر قطعات شامل دندههای شیمانو اولتگرا، شانژمان RD-6700 و طبق عوضکن FD-6700، زین فیزیک توندرا 2 و خودروی 10 سرعته شیمانو CS6700 میشود. این دوچرخه با قابهایی در اندازههای 52، 54، 56، 58 و 60 سانتیمتر عرضه خواهد شد.

هنوز هیچ قیمتی برای دوچرخههای جدید سری 2011 اعلام نشده اما اگر در رده قیمت مدلهای سالهای پیش باشند، احتمالا خریداران باید چیزی حدود هزار دلار آمریکا برای دوچرخه کروز، بیش از هزار و 750 دلار برای دوچرخه مسافرتی و بیش از 4 هزار دلار برای دوچرخههای کوهستان کنار بگذارند و با این حساب بهتر است در مورد قیمت دوچرخه مسابقهای کربنی سری M هیچ فکر نکنیم و منتظر باشیم تا در ماه ژوئن/ خرداد 90، رونمایی شود.

__________________



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390

حتما تا به حال با صفحه توهین آمیز گوگل با مضمون" شما در یك كشور ممنوعه هستید و اجازه دسترسی به این سرویس را ندارید" روبرو شده اید. از طرفی هم شاهد راه اندازی وبلاگ فارسی زبان گوگل هستیم ولی هنوز بسیاری از سرویس های گوگل برای ایرانی ها غیر قابل استفاده است. در همین رابطه یك دانشجوی ایرانی نامه ای سرگشاده برای بخش فارسی گوگل ارسال كرده است كه این نامه برای اطلاع شما در این وبلاگ هم منتشر می شود.

"سلام
خیلی خوشحالم بابت این که بالاخره گوگل ایرانی ها رو هم آدم حساب کرد!
اگرچه واقعاً سرویس های گوگل از نظر کیفیت بی نظیرن، ولی تحریم هایی که
برای ایرانی ها قائل شده واقعاً ظالمانه و به دور از انسانیته، مثلاً
همین گوگل پلاس که تو وبلاگتون نوشتین از همون اول فارسی بوده و اینو با
افتخار اعلام کردین، پس چرا روزهای اول به روی آی پی های ایرانی بسته
بود؟ من خودم روزای اول که واردش شدم پیغام خطای 403 رو دریافت کردم،
واقعاً چرا؟ و حالا شما آیا می دانید که این که یه سرویس از همون اول
فارسی باشه ولی ایرانی ها رو تحریم کنه، به مراتب توهین بزرگتریه از سایر
تحریم ها؟ واقعاً چرا؟ مگه مردم ایران چه گناهی کردن؟
این تبعیض ها در مورد بقیه سرویس ها هم چندان قابل دفاع نیستن. مثلاً چرا
کاربرای داخل ایران نمی تونن از "سورس فورج" حتی دانلود کنن؟ حالا می گیم
به فرض به دلایل امنیتی این منطقیه که نتونن پروژه ها رو گسترش بدن، ولی
چرا از دانلود این پروژه ها محروم بشن؟ مگر فلسفه اوپن سورس همین نیست که
تمام مردم دنیا بتونن آزادانه استفاده کنن؟ چرا فقط این چیزا شعاره و در
عمل چیزی نمی بینیم جر تبعیض و ظلم بیشتر؟ آیا اینه معنی "جهانی شدن"؟!
آیا اینه معنای "صداقت"؟! آیا اینه معنی "بشر دوستی"؟!
اینو بدونین که این مسائل فقط به مردم ایران ضربه می زنه و یقیناً دولت
ایران از این طور اقدامات ناشایست، حتی 1 درصد هم ضرر نمی کنه. بهانه های
واهی بسه! من چندین بار به زبان انگلیسی به گوگل ایمیل زدم و این ها رو
مطرح کردم. امیدوارم این بار دیگه شعار و طبل تو خالی نباشه و واقعاً
شاهد انسان دوستی و آزادی گوگل باشیم.
من هنوز سرویسی بهتر و قوی تر از جیمیل برا ایمیل هام و بلاگ اسپات برا
وبلاگ نویسیم پیدا نکردم. پروفایل های گوگل و گوگل پلاس رو هم به فیس بوک
ترجیح میدم چون سیاست حفظ حریم خصوصیه بسیار عالیه. لذا انتظار دارم گوگل
بدون تبعیض با کاربرانش رفتار کنه، با همه کاربرانش از تمام دنیا.
هم چنین آرزوی موفقیت بیشتر برای گوگل رو در تمامی زمینه ها دارم و
مطمئناً اگه گوگل درست با کاربرانش رفتار کنه، در دراز مدت از همه شرکت
ها موفق تر میشه. این واقعاً عادلانه نیست که با ایرانی ها اینطور رفتار
شه، ما می دونیم که کسی که گوگل رو به سود دهی رسوند یعنی "امید
کردستانی"، ایرانیه. ما می دونیم که مدیر یوتیوب یعنی "سالار کمانگر"
ایرانیه. ما می دونیم ایرانی های دیگه ای هم تو گوگل هستن. پس لذا جدای
از ملی گرایی، از نظر انسانی که بهش نگاه کنیم کار درستی نیست و گوگل
تحریم های "سورس فورج" و اون تحریم هایی که واقعاً بی اثره بر روی مسائل
امنیتی رو برداره. حداقل گوگل اگه می خواد اینطور تحریم هایی اعمال کنه،
به خاطر یه عده معدود مزاحم که متاسفانه ایرانی هم هستن! همه ایرانی ها
رو محروم نکنه. امیدوارم شاهد این باشیم و بتونیم به گوگل بیشتر اعتماد
کنیم...
با سپاس ویژه از تمامی کارمندان گوگل به خاطر زحمات مفیدشون و به خاطر
این که در نهایت کارشون منجر به بهبود زندگی تمام مردم جهان میشه...
امیدوارم شما واقعاً این ایمیل رو خونده باشین و امیدوارم موثر واقع بشه...
موفق و پاینده باشید"



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390

محمدرضا گلزار و مهران مدیری و … چه ماشینی سوار می شوند؟ کدام هنرپیشه بیلیارد باز قهاری هست و ...


محمدرضا گلزار و مهران مدیری و … چه ماشینی سوار می شوند؟ کدام هنرپیشه بیلیارد باز قهاری هست و کدام هنرپیشه تنها زندگی میکنه ؟ کدام هنرپیشه ها از سر اتفاق بازیگر شدند و به شهرت رسیدند و …
Click this bar to view the original image of 800x2015px.
Click this bar to view the original image of 800x1761px.
Click this bar to view the original image of 800x1761px.
Click this bar to view the original image of 800x1761px.
Click this bar to view the original image of 800x1761px.
Click this bar to view the original image of 800x1761px.



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390

- به چهارمین روز هفته چهارشنبه بگویند صحیح است یا چارشنبه؟
...
2- آن چه کلمه ای است که با سواد ترین آدم ها آن را غلط مینویسند؟...

3- سه (۳) مساوی نه (۹) و هفت (۷) با پنج (۵) مساوی است معلوم کنید چرا؟...

4- حسنی املا داشت همه را قلط نوشت ولی بیست گرفت چطور ممکن است؟...

5- کدام یک ا زدو جمله زیر صحیح تر است؟(است یا هست)
زرده تخم مرغ سفید است زرده تخم مرغ سفید هست

..6- ده و ده بیست نمیشود پنجاه تا به آن اضافه کنید یازده خواهد شد آن چیست؟........................................ .................................................. .......

جواب ها:
1- چهارمین روز هفته که سه شنبس…
2- خودِ کلمه ی غلط
3- از نظر تعداد حروف با هم مساوی اند
4- یه نفر دیگه ۲۰ گرفته… توی سوال که نگفته حسنی ۲۰ گرفت، گفته ولی ۲۰ گرفت… (اسم اونی که ۲۰ گرفته ولی بوده)
5- هیچ کدوم. زرده اصولا زرده
6- ۱۰ و ۱۰ دقیقه، اگه ۵۰ دقیقه بره روش میشه ساعت مساوی



نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390
این یه تست روانشناسی فوق العاده ست، لطفا صادقانه جواب بدین و جواب ها رو دقیق تو ذهنتون نگه دارین و در آخر با بررسی ها مقایسه کنید، لطفا قبل از جوابگویی خودتون به سوال ها، هیچ کدوم از پاسخ ها رو نخونین، چون نتیجه ی نهایی نادرست در میاد!!!





1- در جنگل در حال قدم زدن با شخصی هستید، شخص همراه شما کیست؟



2- باز هم در جنگل، قدم می زنید. حیوانی را می بینید. می توانید بگویید چیست؟



3- چه تعامل یا ارتباطی بین شما و آن حیوان ایجاد می شود؟



4- به اعماق جنگل می روید. وارد محوطه ای بدون درخت می شوید و در مقابل خود، خانه ی رویایی و ایده آلی را که در ذهن داشتید می بینید، آن را توصیف کنید؟



5- آیا دور خانه ی شما نرده یا توری وجود دارد؟



6- وارد خانه می شوید. به اتاق ناهار خوری می روید و میز ناهار خوری را می بینید. توضیح دهید روی میز و دور و بر آن چه می بینید؟



7- از در پشت خانه خارج می شوید. بر روی چمن ها یک فنجان قرار گرفته است. جنس فنجان از چیست ( سرامیک، شیشه، کاغذ، چینی، پلاستیک و...) ؟



8- با فنجان چه می کنید؟



9- در حاشیه و اطراف خانه قدم می زنید و خود را کنار آب می بینید، آبی که می بینید چه نوع است (اقیانوس، دریاچه، دریا، رودخانه، نهر و ...) ؟



10- چگونه از روی آب می گذرید؟






پاسخ های خود را با بررسی های زیر مقایسه کنید و نتیجه بگیرید:





1- همراهی که از او نام بردید و با شما قدم می زند، مهم ترین فرد زندگی شماست.



2- اندازه حیوانی که در جنگل می بینید، بیانگر حجم مشکلات شخصی شماست.



3- ارتباطی که با حیوان برقرار می کنید و اعمالی که انجام می دهید نشان می دهد که به شیوه با مشکلات خود(مثبت یا منفی) برخورد خواهید کرد.



4- اندازه ی خانه ی رویایی شما، تعیین کننده ی مقدار انگیزه و هدف شما در حل مشکلات و مسائل است.



5- اگر هیچ نرده یا حصاری دور خانه ی رویایی خود در نظر نگرفته اید، نشان می دهد که شخصیت آزادی دارید و همیشه از مردم استقبال می کنید و به آن ها خوشامد می گویید. بر عکس، حضور نرده، نمایشگر شخصیت بسته و محدود شماست، شما ترجیح می دهید که افراد، سرزده به دیدن شما نیایند.



6- اگر پاسخ شما شامل خوراک، افراد و یا گل ها نیست، از زندگی کاملا ناراحت هستید.



7- دوام وپایداری جنسیت فنجان انتخاب شده توسط شما، پایداری رابطه شما و شخص نامبرده در سوال اول را نشان می دهد.



8- نحوه کار شما با فنجان، نشانگر طرز تفکر شما نسبت به شخص سوال اول است.



9- اندازه ی حجم آبی که می بینید، بیانگر عاطفه و احساسات شماست.



10- میزان خیس شدن شما، هنگاهی که از آب عبور می کنید، اهمیت ارتباطات و روابط عاطفی شما را نشان می دهد.


نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390
قسمت جدید مجموعه تلویزیونی «قهوه تلخ» از 11 مهرماه با تیتراژ و ترانه جدید وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، سری 26 مجموعه «قهوه تلخ» قرار است روز یکشنبه 11 مهرماه در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.
بنا بر این گزارش، پس از وقفه‌ای که در توزیع سریال به وجود آمد، سازندگان تصمیم گرفته‌اند که تیتراژ سریال را با ترانه‌ای جدید بسازند، ضمن این که در آخرین قسمتی که از سریال توزیع شد، شخصیت‌های سریال با سفر به دنیای امروز، حوادث تازه‌ای را رقم زدند.
به گزارش فارس، سری 25 «قهوه تلخ» که آخرین سری توزیع شده از این سریال است، ‌روز سه‌شنبه 21 تیرماه توزیع شد و در این قسمت بینندگان شاهد سفر بازیگران مجموعه از دل تاریخ به سال 1390 بودند.
مجموعه «قهوه تلخ» به کارگردانی مهران مدیری ساخته می‌شود و بازیگرانی نظیر محمدرضا هدایتی، مهران مدیری، عارف لرستانی، برزو ارجمند، الیکا عبدالرزاقی، نادر سلیمانی، فلامک جنیدی، مریم سوری، هادی کاظمی، جواد عزتی و ... ایفای نقش کرده‌اند.


نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390
کتاب وینیچ کتابی دست‌نویس متعلق به قرون وسطی است که مشخص نیست با چه خط و زبانی نوشته شده است. بیش از صد سال است که بسیاری از افراد در سرتاسر دنیا برای شکستن کد این دست نوشته تلاش کردند ولی هیچکدام موفق به فهمیدن آن نشدند! تصاویری که در ورق‌های باقیمانده از این کتاب دیده می‌شود نشان می‌دهد که کتاب در زمینه داروسازی و درمان بیماری‌ها، ستاره شناسی و علوم رمز آمیز و پنهانی می‌باشد.
- مثلث برمودا
مثلث برمودا، منطقه‌ای در آب‌های اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است که تاکنون شمار زیادی از هواپیماها و قایق‌ها در آن ناپدید شده‌اند. در طی سال‌های بسیار دلایل مختلفی برای این ناپدید شدن‌های اسرارآمیز ارائه شده که از جمله آنها بدی آب و هوا، حمله فضایی‌ها، جابجا شدن زمان و برخی قوانین فیزیک بوده‌اند. هر چند که در بسیاری از گزارشات این اتفاقات پر از اغراق بوده ولی حقیقت این است افراد و اشیای بسیاری در این منطقه مثلث شکل ناپدید شده‌اند و هیچ دلیل محکمی در دست نمی‌باشد، اما نزدیک به ۱۵ سال است که دیگر برمودا خبرساز نشده است.

- کفن تورین
کفن تورین یک تکه پارچه کتان است که تصویر یک مرد در آن نقش بسته درحالی که به صلیب کشیده شده است. بیشتر کاتولیک‌ها معتقدند این پارچه، کفن عیسی مسیح می‌باشد. این کفن هم‌اکنون در کلیسای سنت جان در شهر تورین ایتالیا نگهداری می‌شود. با وجود بررسی‌های زیاد هنوز هیچ‌کس نتوانسته توضیح قابل قبولی بر چگونگی چاپ این تصویر ارائه دهد و تاکنون کسی قادر نبوده از روی آن کپی بردارد. آزمایشات رادیوکربن نشان می‌دهد که این تکه پارچه متعلق به قرون وسطی است.
باستان‌شناسان معتقدند این پارچه در قرن چهارم هم وجود داشته، پارچه دیگری نیز موجود است که می‌گویند سر عیسی‌مسیح با آن پوشیده شده بود. پروفسور مارک گاسکین پژوهشگر اسپانیایی در سال ۱۹۹۹ در مورد ارتباط این دو پارچه با یکدیگر تحقیقات مفصل علمی انجام داد. این تحقیقات که بر پایه تاریخ، آسیب‌شناسی، تجزیه خون و لکه‌های روی پارچه‌ها انجام گرفته بود، نشان می‌داد هر دو پارچه در دو زمان مجزا ولی نزدیک به هم سر یک نفر را پوشانده بوده‌اند.
- کشتی ماری سلست
کشتی ماری سلست در سال ۱۸۶۰ در «نووا اسکوتیا» به آب انداخته شد. نام اولیه این کشتی «آمازون» و طول آن ۱۰۳ فوت بود و ۲۸۰ تن وزن داشت. به مدت ده سال ماری سلست پشت سر هم گرفتار حوادث متعددی شد و این کشتی صاحبان مختلفی داشت تا این‌که سرانجام در یک حراجی در نیویورک به قیمت سه هزار دلار فروخته شد. صاحب جدید، تعمیرات اساسی روی آن انجام داد و با نام جدید «ماری سلست» آن را به آب انداخت.
کاپیتان جدید بنجامین بریگز ۳۷ ساله بود که به همراه همسر و تنها دخترش و به اتفاق خدمه سوار کشتی شد و در نوامبر ۱۸۷۲ به سمت ایتالیا راه افتاد. هیچ یک از سرنشینان کشتی هرگز دوباره دیده نشدند. مدتی بعد کشتی سرگردان در اقیانوس پیدا شد و هیچ اثری از خدمه‌اش در آن دیده نمی‌شد ولی هیچ‌کس در آن نبود و تمام مدارک به جز گزارشات روزانه کاپیتان ناپدید شده بود. اوایل سال ۱۸۷۳ دو قایق نجات در اسپانیا به ساحل نشستند. در یکی از آنها جسد یک نفر به همراه پرچم آمریکا بود و در دیگری جسد پنج نفر دیده می‌شد. برخی معتقدند این اجساد بقایای سرنشینان ماری سلست بودند ولی حقیقت این است که هویت این اجساد هیچ وقت کشف نشد.

- زمزمه تائوس
زمزمه تائوس یا زمزمه طبیعت در بسیاری از نقاط دنیا شنیده می‌شود. این صدا اغلب در محیط‌های ساکت به گوش می‌رسد و شبیه صدای موتوری است که از فاصله دور می‌آید و بیشتر در ایالات متحده، انگلستان و کشورهای شمال اروپا رخ می‌دهد. هر چند که تاکنون پژوهش‌های بسیاری برای پیدا کردن منبع این صدا و ضبط آن انجام شده ولی هنوز هیچ‌کس نتوانسته به نتیجه‌ای دست یابد.
بلندترین زمزمه تاکنون در شهر کوچک تائوس در نیومکزیکو شنیده شده است. در سال ۱۹۹۷ کنگره آمریکا گروهی از دانشمندان انستیتوهای علمی معتبر این کشور را مامور تحقیق در این زمینه کرد ولی تا به امروز هیچ‌کس علت این صدای زوزه مانند را کشف نکرده است.

- جاده بیمینی
در سال ۱۹۶۸ غواصان، صخره‌ای عجیب و زیردریایی را کشف کردند که در نزدیکی جزیره بیمینی شمالی در باهاماس قرار داشت. هنوز هم هستند کسانی که معتقدند سنگ‌های این صخره به طور طبیعی ساخته شده‌ ولی به خاطر نوع نظم غیرمعمول این سنگ‌ها، بسیاری فکر می‌کنند که بخشی از شهر گمشده آتلانتیس می‌باشند. شاید عاملی که بیشتر باعث اسرارآمیز شدن این جاده شده ادگار کایس پیشگو است که می‌گفت : «در سال‌های ۱۹۶۸ الی ۱۹۶۹ بخشی از یک معبد که هنوز کشف نشده است در دریاهای نزدیک بیمینی، عیان خواهد شد.»
دکتر گرگ لیتل باستان‌شناس آماتور در تحقیقات اخیر خود صخره جاده مانند دیگری درست شبیه صخره اولی را در زیر آن پیدا کرد. او معتقد است این صخره‌ها قسمت بالایی یک دیوار قدیمی یا یک اسکله می‌باشند. به هر حال این صخره‌ها هر چه که باشند چندان محتمل به نظر نمی‌رسد که دست طبیعت خود به خود سنگ‌ها، شن‌ها و صدف‌ها را این طور منظم در کنار هم قرار داده باشد.

- مشاهده موجودی عجیب
لاک نس یا لخ نس نام برکه ای در بریتانیا است که سالیان سال است که مردم درباره مشاهده موجودی عجیب در آن هشدار می دهند! تاریخچه مشاهده این موجودات عجیب به قرن شانزدهم برمیگردد ولی یکی از جدید ترین مشاهدات در ۲۲ جولای ۱۹۳۳ رخ داد و زمانی که آقای جرج اسپایسر به همراه همسرش یکی از شگفت انگیزترین موجودات زندگی اشان را جلوی اتومبیل خود دیدند.
این زوج گزارش دادند که این موجود بدن بزرگ و گردن باریک و یک دم بلند داشت! بخاطر سراشیبی جاده متاسفانه موفق به مشاهده قسمتی پایینی بدن حیوان نشدند! این موجود عجیب از جلوی اتومبیل آنها به سمت دریاچه حرکت می کرد!
البته این اولین باری در دنیای امروز نیست که چنین موجود عجیبی مشاهده می شود؛ بارها کشتی های نظامی با دستگاه های ردیابی خود نیز چنین موجودات عجیبی را شناسایی کرده اند و گاها افراد عادی نیز با استفاده از دوربین موفق به عکس برداری و فیلم برداری نیز شده اند؛ اما در تمامی این فیلم ها و عکس ها کیفیت بسیار پایین بوده و هیچ شخصی موفق به شناسایی کامل موجود نشده است.

- پا گنده
بیگ فوت یا ساسکواچ به انسانی میمون مانند گفته می‌شود که در نواحی جنگلی شمال غربی اقیانوس آرام و بخشی از بریتیش کلمبیا دیده شده است. برخی کارشناسان بیگ فوت را موجودی تخیلی و برگرفته از افسانه‌ها می‌دانند ولی برخی دیگر به شدت از وجود آن حمایت می‌کنند.

- جک قاتل
در اواخر سال ۱۸۸۸ لندن یکی از بدترین و ترسناک ترین روزهای خود را سپری میکرد! قاتلی که خود را Jack The Ripper مینامید شروع به کشتن زن ها در لندن کرد! البته طیف خاصی از زنان و کشتن آنها به شکل خاص! تمامی قربانیان این قاتل زنان فاحشه بودند و قاتل گلوی آنها را بریده و بدن آن ها را مانند تشریح بدن، باز میکرد!
در بسیاری مواقع پلیس دقیقا بعد از پاره شدن بدن قربانی به محل میرسید ولی نمی توانست چیزی پیدا کند! حتی امروزه و با پیشرفته ترین دستگاه های شناسایی پلیس هم این قاتل شناسایی نشد. این قاتل ناشناس موضوع جالبی برای فیلم و کتاب شد، به طوری که بیشتر از ۱۰۰ کتاب مختلف در مورد او نوشتند. تصویری هم که میبینید، نامه ای است که شخصی که خود را قاتل معرفی کرده به یک روزنامه ارسال کرده.

- قاتل زودیاک
قاتل زودیاک در اواخر دهه ۱۹۶۰ به مدت ده ماه فعالیت ‌کرد و بعد دیگر هیچ خبری از او نشد، در این مدت او پنج نفر را کشت و دو نفر را زخمی کرد. این دو نفر زخمی نیز به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافتند در حالی که قاتل فکر می‌کرد آنها را کشته است. بعد از هر قتل، قاتل که به زودیاک معروف شده بود به پلیس تلفن می‌کرد و خبر قتل آنها را می‌داد. او در نامه‌های خود به روزنامه‌ها می‌نوشت : من دوست دارم مردم را بکشم. کشتن یک انسان خیلی لذت‌بخش‌تر از حیوانات است چون انسان خطرناک‌ترین حیوان روی زمین می‌باشد. هنوز هم راز قاتل زودیاک برملا نشده است.

- زن عجیب
Click this bar to view the original image of 524x365px.
بعد از ترور جان اف کندی، FBI تمامی فیلم ها و عکس های ماجرا را برای پیدا کردن قاتل بازبینی کرد. تنها چیزی که در این فیلم ها خودنمایی میکرد زنی بود که در عکس میبینید! این زن اورکت قهوه ای رنگی پوشیده و یک روسری به سر خود گذاشته، حالت استادن وی نشان میدهد که چیزی جلوی صورت خود دارد که پلیس احتمال میدهد دوربین باشد! در زمانی که به جان اف کندی تیر اندازی شد و تمامی مردم در حال فرار از محل بودند، این زن همچنان در صحنه باقی مانده بود و مشغول فیلمبرداری بود!
پلیس FBI طی بیانیه های متعددی به شکل عمومی خواستار این شد که این زن خود را معرفی کرده و فیلم هایی که گرفته برای پیدا شدن شواهد بیشتر به آنها تحویل دهد ولی هرگز پیدا نشد!
در سال ۱۹۷۰ زنی به نام Beverly Oliver خود را معرفی کرد و گفت که او همان زن است! پلیس طی گفت و گوهایی که با او انجام داد فهمید که در گفتارهای این زن تناقض وجود دارد و احتمالاً دروغ می گوید. تا این لحظه هیچکس نفهمید که این شخص که بوده و آنجا چه می کرده.

- نورهای مارفا
نورهای مارفا، نورهایی غیرقابل توضیح هستند که به نورهای ارواح هم معروفند. این نورها در مارفا واقع در ایالت تگزاس دیده می‌شوند. می‌گویند این نورها به اندازه یک توپ بسکتبال هستند و در ارتفاع ۲ متری زمین شناور می‌باشند. نورهای مارفا به رنگ‌های سفید، زرد، نارنجی یا قرمز و گاه سبز و آبی دیده شده‌اند و به سرعت در جهات مختلف حرکت می‌کنند. هنوز هیچ کس از فاصله کاملا نزدیک آنها را ندیده است ولی دانشمندان احتمال می‌دهند این نورها، برق حاصله از تپه‌های کوارتز همان نزدیکی باشد.

- قتل حل نشده کوکب سیاه
در سال ۱۹۴۷ جسد الیزابت شورت که به نحو دهشتناکی دو پاره شده و به شکل ویژه ای قرار گرفته بود، در یک پارکینگ در لس آنجلس کشف شد. معمای این جنایت و جنایات مشابه آن در آن سالها، تا به امروز حل نشده باقی مانده است.

- مهاجران رونوک
در سال ۱۵۸۴ سر والتر رالی به دستور ملکه الیزابت اول به ساحل شرقی آمریکای شرقی رفت تا به وضع مهاجران انگلیسی سامان دهد. بین سال‌های ۱۵۸۵ تا ۱۵۸۷ دو گروه از مهاجران در دو منطقه جای گرفتند و تشکیل مستعمره دادند. یکی از این گروه‌ها به جنگ با قبایل بومی آمریکا پرداخت و پس از مدتی از آنجا که دیگر مواد غذایی و نیروی جنگیدن نداشتند دوباره به انگلستان بازگشتند. گروه دوم با بعضی از قبایل طرح دوستی ریختند ولی این سیاست هم نتیجه‌ای نداشت و بسیاری از آنها کشته شدند.
سرانجام این مهاجران شخصی به نام جان وایت را مامور کردند تا به انگلستان برود و کمک بیاورد. وایت به هنگام ترک آنجا دید که نود مرد، هفده زن و یازده بچه در آن مستعمره زندگی می‌کردند ولی وقتی در سال ۱۵۹۰ وایت دوباره به آمریکا برگشت هیچ اثری از آنها نبود، حتی اثری از دعوا و جنگ هم به چشم نمی‌خورد. این گروه از مهاجران به نام «مستعمره گمشده» معروف شده‌اند و هنوز کسی از ساکنین آن خبری ندارد.

- مرد بالدار
مرد بالدار نام موجودی عجیب است که اوج رویت آن بین سال‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ در ویرجینیای غربی بوده است. در سال ۲۰۰۷ هم گزارش‌هایی مبنی بر رویت آن موجود ثبت شده است. آنها که مرد بالدار را دیده‌اند، می‌گویند این موجود سر ندارد، اما چشمان درشت و سرخی دارد که روی سینه‌اش می‌درخشند. افراد زیادی تاکنون خبر داده‌اند که مرد بالدار را دیده‌اند ولی هیچ عکسی از آن در دست نمی‌باشد.

- دی. بی. کوپر
دی.بی.کوپر یا دن کوپر نام مستعاری است که به یک هواپیماربا داده شده است. دن کوپر در تاریخ ۲۴ نوامبر سال ۱۹۷۱ یک هواپیمای بویینگ ۷۲۷ را ربود و پس از دریافت ۲۰۰ هزار دلار در حالی که هواپیما بر روی اقیانوس آرام پرواز می‌کرد از آن پایین پرید. هیچ‌کس نمی‌داند کوپر از آن پرش جان سالم به در برد یا نه، ولی در سال ۱۹۸۰ یک پسر بچه هشت ساله ۵۸۰۰ دلار اسکناس بیست دلاری خیس را در ساحل رودخانه کلمبیا پیدا کرد که شماره سریال آنها با شماره سریال پول‌هایی که به کوپر داده شد، یکی بود. همین اتفاق باعث شد که از آن پس در هواپیماها ردیاب فلزی کار بگذارند.


- ال چوپاکابرا
ال چوپاکابرا ( مکنده خون بز ) بیشتر در کشورهای آمریکای لاتین دیده شده است و احتمالا موجودی سنگین وزن با جثه‌ای کوچک‌تر از خرس می‌باشد که یک ردیف فلس شبیه دایناسورها از پشت گردن تا محل درآمــدن دم روی بـدن خود دارد. این نام لاتین به این دلیل بر روی آن گذاشته شده که به گفته شاهدها این موجود حیوانات به ویژه بز را می‌کشد و خون آنها را می‌مکد. می‌گویند این موجود صورتی شبیه سگ یا پلنگ، زبان دراز نوک تیز و دندان‌های بزرگی دارد و بویی شبیه بوی گوگرد بر جای می‌گذارد و به هنگام خطر چشمانش قرمز رنگ شده و می‌درخشند.

- کنت سن ژرمن
کنت سن ژرمن نجیب‌زاده‌ای ماجراجو، مخترع، دانشمند آماتور، نوازنده ویلون، آهنگساز آماتور و بالاخره مردی اسرارآمیز بود. او در زمینه علم کیمیاگری هم مهارت‌هایی داشت و مردم او را مرد شگفت‌انگیز می‌نامیدند. هیچ کس نفهمید او از کجا آمده بود. وی بدون هیچ ردپایی هم ناپدید شد، اما پس از آن چندین سازمان پنهانی و اسرارآمیز او را الگوی خود می‌دانستند. در سال‌های اخیر هم چندین نفر ادعا کرده‌اند کنت سن ژرمن هستند.


نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : ،
سه شنبه 29 شهريور 1390



پيوندها
امکانات جانبي